Naujienlaiškis
Užsisakykite naujienlaiškį ir gaukite aktualias naujienas pirmieji!

Kaip komunikuoti socialiniuose tinkluose? Apie tai nuomonę turi daugelis. Prekės ženklai, influenceriai, paaugliai, vieši asmenys, supermamytės – visi turi savo komunikacijos stilių. Kai kalba pakrypsta į verslo pusę, praleidžiame ilgas valandas braižydami strategijas, dėliodami tikslus, nustatinėdami balsą, stilių. Vieni pasirenka prekės ženklo žinomumo didinimą per žaidybinius, įtraukimo įrašus, kiti negali pabėgti nuo korporatyvo ir sterilumo, dar kiti bando ieškoti savo unikalaus kelio.

Mes savo darbe su klientais siekiame vadovautis turinio marketingo principais ir kad ir koks būtų tikslas, jį įgyvendiname per edukaciją, naudą suteikiančią ir pridėtinę vertę kuriančią komunikaciją.

Kaip pasiekti savo verslo tikslų ir kartu suteikti naudą vartotojams?

Pradėkite nuo savęs

Prieš pradėdami kliento portreto analizę, tikslų braižymą ar strategijos kūrimą, pirmiausia, pagalvokite, kuo esate išskirtiniai ir ką galite patarti ir papasakoti savo auditorijai, ko galbūt negali padaryti kiti. Vienas pirmųjų mūsų agentūros klientų buvo naujai įsikūrusi mėsinė Vilniaus centre. Su jais pradėjome dirbti po to, kai patys užsukę į parduotuvę buvome nustebinti išsamaus personalo pasakojimo apie produkciją, jos istoriją, tradicijas. Ir tai buvo daroma taip įdomiai ir nuoširdžiai, kad norėjosi tai pasakoti kitiems. Po šio vizito pasiūlėme klientui perkelti savo istorijas ir patarimus į socialinius tinklus ir taip padidinti tiek žinomumą, tiek sukurti savo kaip eksperto įvaizdį.

Identifikuokite savo ekspertinę sritį. Vartotojai nori ne tik juos džiuginančių istorijų ar pramogų. Kai kartu su tuo jie gauna ir naudą, sužino kažką naujo, rezultatu tampa ne tik pasiekiamumo ar įsitraukimo skaičiai, bet ir teigiamas jūsų prekės ženklo įvaizdis bei nuomonės lyderio vardo formavimas.

Išsakykite savo nuomonę

Klaida, kurią ypatingai dažnai daro didelės korporacijos, tai baimė aiškiai išsakyti savo nuomonę, turėti tvirtą poziciją. Nėra nieko blogiau, nei žinutė taikoma į visus ir kartu į nieką. Naujausi vartotojų tyrimai rodo, kad vienas iš pagrindinių reikalavimų, kuriuos prekės ženklams kelia vartotojai yra aiškių vertybių turėjimas ir stovėjimas už savo nuomone, su kuria vartotojai gali susitapatinti ir kuriai pritarti.

Atminkite, kad nerašote enciklopedijos ir galite turėti savo nuomonę, išsakyti savo požiūri klausimais, kurie jūsų įmonę pozicionuos kaip ekspertus.

Suteikite naudą

Socialiniuose tinkluose turime patenkinti vartotojų poreikius atskirai nuo savo produktų. Atsakykime į klausimus, papasakokime, kaip efektyviau išnaudoti mūsų produktą, pasidalinkime susijusiais patarimais nuo receptų iki automobilių priežiūros patarimų ar tiesiog inspiruokime. Poreikiai gali būti pragmatiniai, emociniai, vedami žingeidumo. Turime juos identifikuoti ir savo komunikacija patenkinti.

Nesiekite parduoti

Savo knygoje „Jab Jab Jab, Right Hook“ Garis Vaynerchukas siūlo kiekvienam įrašui, kuris kažko prašo iš vartotojų – nupirkti, užsiprenumeruoti, ateiti į svetainę – sukurti bent po tris, ką nors vartotojams duodančius įrašus. Šalia to reikėtų akcentuoti ir būtinybę būti nuoširdiems. Jei bandysime neatrodyti pernelyg sukoncentruoti į naudą sau, bet dalinsimės paviršutiniais patarimais ir per prievartą išspausta „naudinga“ informacija, tai pasimatys labai greitai. Turime suprasti ir nusiteikti tam, kad socialiniai tinklai yra mūsų santykių užmezgimo su vartotojais vieta bei galimybė tapti nuomonės lyderiais jų akyse.

Sukurkite pridėtinę vertę – nebijokite atiduoti savo žinių nemokamai

Dažnas bijo atskleisti dalį savo žinių ir jomis pasidalinti su auditorija. Esą konkurentai labai greitai viską nukopijuos, būsimi klientai pasinaudos nemokamais patarimais ir pabėgs iš pirkimo kelio. Bet realybė dažniausiai, kiek paprastesnė. Vartotojai, kurie ieško paslaugos ar produkto nenori ir neturi laiko bandyti padaryti viską patys. Šiandien surasti informaciją apie konkretų produktą, palyginti jų gamintojus, tiekėjus, pardavėjus, kainas, specifikacijas ir t.t. turime neribotas galimybes ir kaip ir tinklaraščiuose, taip ir socialiniuose tinkluose, kažkas atsakys į vartotojų klausimus, kažkas suteiks nemokamą naudingą informaciją ir taip įgaus pranašumą prieš konkurentus. Kodėl tai negalite būti jūs?

Kiekvienas įrašas socialiniuose tinkluose gali suteikti pridėtinę vertę ir sukurti teigiamas patirtis, todėl planuodami savo komunikaciją visada galvokite, ar tai viršys vartotojų lūkęsčius, ar jie iš jūsų įrašų gaus daugiau nei eilinį praskrolinamą tekstą, parodantį, kokie mes smagūs. Sukurdami pridėtinę vertę, galime būti tikri, kad vartotojai ne tik ras mus savo sraute, bet ir lauks mūsų įrašų, bus įsitraukę ir žiūrės į mus, kaip į autoritetą.

Kurdami komunikaciją socialiniuose tinkluose daugiausiai galvojame būtent apie tai – pridėtinę vertę vartotojui. Ir nors kanų liūtų reklamų verti įrašai išties dažnai stebina savo išmone ir kūrybingumu, mes tikime, kad, pirmiausia, turėtų būti suteikiama pridėtinė vertė vartotojui, išnaudojama erdvę ypatingai naudingo turinio sklaidai.

 

Nesivaikykime tik pasiekiamumo, o kreipkime dėmesį, kaip žinutė bus priimta auditorijos. Pramogos ir tik įtraukimą skatinantys įrašai puikiai tinka keliant prekės ženklo žinomumą. Tačiau ne visi prekės ženklai turi produktą, kurio reikia visiems vartotojams. Kai norime ne tik atsiriekti vieną iš didesnių rinkos dalių, bet ir susikurti rinką, tapti nuomonės lyderiais ar keliame ne tik prekės ženklo žinomumo tikslą, bet ir norime formuoti, koks tas žinomumas bus, kokią istoriją pasakosime – turime vadovautis turinio rinkodaros principais: edukuoti, būti naudingais, sukurti teigiamas patirtis ir pridėtinę vertę.

Reikia pagalbos sukuriant vertę socialiniuose tinkluose? Pakalbėkime!